Shimuzu, Mount Fuji

17 oktober 2018 - Osaka, Japan

Na een woelige nacht komen we aan in Shimuzu, Japan. Het is hopen op helder weer zodat Mount Fuji zichtbaar is. Dat gebeurt maar een op drie dagen, dus we duimen. Vanaf de haven lopen we naar Miho-no-Matsubara, waar een prachtig pijnappelbos grenst aan het strand van de Suruga baai aan de Pacific. En ja daar is gelijk het glorieuze uitzicht vanaf het strand op Mount Fuji.  In het echt veel beter te zien dan onze foto’s, maar dat geeft niks. De herinnering dat we heerlijk op een grote steen hebben zitten mijmeren kijkend naar deze magische berg laat zich toch onmogelijk door een foto evenaren. We lopen nog even door naar een prachtige Shrine, Kongofukuji. Gebouwd in 822, herbouwd in 1662. Na 15 kilometer wandelen -waarvan een groot deel door mul strandzand- zien we nog een geisha show met live muziek. Indrukwekkend maar na drie liedjes zijn we ook erg blij dat we aan onze late Japanse lunch kunnen, Katzu en tempura met noodles.

We nemen ook nog les over sushi etiquette en zijn na afloop zeer opgelucht dat we ons niet in de chique sushitenten in Tokyo gewaagd hebben. We hadden behoorlijk geblunderd, weten we nu. Gelukkig kunnen we morgen in Osaka met deze lessen op zak met een gerust hart sushi omakase bestellen (keuze aan de kok overlaten, breng ons maar wat het meest vers en lekker is vandaag :). Een heerlijk vooruitzicht om mee in slaap te vallen.

1. Tante Mia en oom Hans:
    17 oktober 2018
    Futji indrukwekkend! Vermoeiende dag, maar wel een hele belevenis voor jullie.
  2. Gaby:
    Tof, meer van dit 🙏
    Kus
  3. Judith:
    Oh geweldig!! ☀️
  4. Christianne:
    18 oktober 2018
    Jeetje, wat klinkt t als een geweldige reis! Mijmeren aan de voet van de mount Fuji met je zoon.... super!