Home sweet home

13 oktober 2018 - Chiyoda, Japan

We zijn vertrokken! Nog paar handige last minute tips van Merel en Inge: ga veel fietsen in Japan en volg wél de lokjapanners voor restaurantjes (dat had ik anders zeker nooit gedaan). Ons Tokyo programma puilt inmiddels uit. ‘Heb je er zin in? vraag ik op weg naar Schiphol. Home, sweet home” zegt Nick :).

De reis vandaag, we vliegen met het Poolse Lot naar Tokyo via Warschau, want stukken goedkoper. Op het moment dat we nog zeer stabiel de landing inzetten zegt Nick: ‘deze piloot bakt er helemaal niks van’. Ik denk nog, mmmh stevige conclusie voor een onervaren reiziger met een paar maandjes flight simulator ervaring... maar inderdaad! We landen hortend en stotend en maken een belachelijke noodstop. Lot klinkt ineens een stuk fatalistischer haha.

Nick hoopt optimistisch op airport entertainment in Warschau (‘cursus UWV oplichten of workshop asperges steken’). Maar het wordt twee uur wachten op stalen stoeltjes, waarbij mijn grootste vermaak toch wel Nick’s ‘vrije vertalingen’ van alles wat er op dwingende toon in het Pools omgeroepen wordt. En dat is veel!

Van Warschau naar Tokyo wordende alsnog stevige Lot-fans, door het Japanse eten aan boord en vooral de gigantische beenruimte die we hebben. We kunnen onze benen zittend languit strekken. Heerlijk. Dat gaat vast helpen bij onze eerste dag Tokyo.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Inge:
    13 oktober 2018
    Leuk om de eerste update te lezen! Veel plezier in Tokyo!
  2. Tante Mia en oom Hans:
    13 oktober 2018
    Dat wordt een heel bijzondere reis zo te lezen.
  3. Christianne:
    14 oktober 2018
    Oh heerlijk! Ik reis met jullie mee naar Tokyo....
  4. Edith:
    14 oktober 2018
    Graag vooral veel
    Nick opmerkingen , ik ben fan (nadat ik eindelijk heb uitgevonden waar de tekst staat :). )
    Enjo, Enjoy, beetje jaloers maar zo gegund!
    Btw 13 december in agenda, Johnny Rosenberg en Pleun in concert, Nuenen, 2 kaarten reeds in bezit.
    Kan natuurlijk niet op tegen Japanse karaoke !
  5. Nathalie:
    15 oktober 2018
    Ik zat smachtend uit te kijken naar je reisverhalen... en dan zojuist ontdekt dat er al verhalen op staan... zal wel de leeftijd zijn haha
    Nick 's commentaren zijn geweldig maar jouw schrijfstijl eveneens!
    Doet me denken aan onze correspondentie via ouderwetse brieven vanuit Oostenrijk haha
    Veel plezier voor jullie