Fukuoka, regen en tranen

20 oktober 2018 - Busan, Zuid-Korea

Reisbloggen komt met dilemma’s voor deze starter, een paar heb ik al genoemd: onze cybersecurityman Heskessan wil niet echt op het internet vindbaar zijn (foto zeker niet ) en wil iedere blog vooraf keuren... sommige hilarische blogs zien daarom dus nooit het levenslicht, jammer jammer ;).

Vandaag was er een ander dilemma, het was voor mij niet een heel geslaagde dag. Tuurlijk waren er dingen geweldig (heerlijk Japans eten, what else?), maar de rode draad was toch wel stromende regen en tranen. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Maar om nu te doen of de hele reis vlekkeloos gaat en alleen maar feest is, terwijl er met ieder berichtje over Marie-Anne toch gewoonweg verdrietige momenten zijn. Dat is toch ook al te hypocriet?

De mooie kant van dat ik iedere dag stilsta bij wat er thuis gebeurd, is dat we extra veel prachtige tempels en shrines zien en alle benodigde rituelen om een wens te kunnen doen (reinigingsritueel, buigen, klappen) inmiddels geroutineerd beheersen. En omdat ik Marie-Anne plechtig heb moeten beloven er een hele mooie reis samen met Nick van te maken, gaan we deze natte dag snel vergeten en morgen in Korea weer knallen! Beloofd is beloofd. Culinaire vooruitzicht is Koreaanse bbq met Ban Chan, dat maakt het wel makkelijker.

1. Tante Mia en oom Hans:
    20 oktober 2018
    Voor de momenten met tranen wensen wij je sterkte!💋
  2. Christianne:
    21 oktober 2018